Tuesday, December 25, 2007

GNUmed - Google Analytics

en_US

The other day I wondered how to get information on who is checking out GNUmed. Over the past few years I have observed that subscribing to the GNUmed mailing list is not at the top of the list. When we started our Wiki we had some people registering even if that wasn't neccessary. When ever a release was due traffic spiked but we still had no idea who was looking for GNUmed. That changed when I came across Google analytics. I started using that service a few days ago for wiki.gnumed.de, blog.gnumed.de and planet.gnumed.de.

I have learned some interesting facts. The Wiki is actively used and a visitor stays about 4 minutes. Most people are looking for Windows installation binaries. Top language is Englisch followed by German. In the last few day there have been visitors from 41 countries and 99 cities. Most people came directly via gnumed.org, via Google or via freshmeat.net.

Due to that fact I have translated the Windows installer Wiki page into German. Furthermore I now know that I need to beef up my pages at hilbros.de, gnumed-systemhaus.de as well a provide more localized content.

Request are coming in from few pages that don't reach out beyond the traditional software enthusiast crowd. Some marketing is required here (can you say linuxtoday.com, Circulation :-) ) to get the word out. I might just design a few 'I support GNUmed buttons' for websites.

Let's see what info can be derived in a month or so.

de_DE


In den vergangenen Tagen habe ich mich gefragt wie ich herausbekomme wer sich für GNUmed interessiert. Wir haben festgestellt, dass Interessenten nur sehr ungern eine E-Mailliste abonnieren. Als wir dann unser Wiki System online hatten wurde uns klar, dass es doch einige Interessenten gibt. Als ich dann über Google Analytics stolperte begann ich diesen Service zu nutzen. Ich registrierte wiki.gnumed.de, blog.gnumed.de und planet.gnumed.de so, dass ich eine Überblick über die Besucher bekomme.

Obwohl erst Daten von wenigen Tagen vorliegen zeigen sich doch interessante Dinge. Ein Besucher bliebt ca. 4 Minuten auf den Seiten und ruft durchschnittlich 3 Seiten ab. Am häufigsten wird GNUmed als Installationspaket für Windows gesucht. In erster Linie sprechen die Besucher aus 41 Ländern und 99 Städten English, gefolgt von Deutsch.

Das hat mich dazu veranlasst mehr deutsche Inhalte anzubieten. Die Installationsanleitung wurde jetzt auch in deutscher Sprache hinterlegt.

Zuweisende Webseiten sind gnumed.org, Google und freshmeat. Es zeigt sich, dass die Reichweite kaum über Softwareenthusiasten hinausgeht. Hier müssen über facharzt.de usw. noch mehr Leute erreicht werden. Sinnvoll erscheint mir auch eine Kampagne mit 'Ich unterstützte GNUmed' Knöpfen für die eigene Homepage.


Powered by ScribeFire.

No comments: